Friday, December 23, 2011

Dr Notts pensyarahku

Dr Normaliza Binti Abdul Rahim atau juga dikenali Dr Notts merupakan  pensyarahku untuk subjek 

BBK 3408 SASTERA DALAM MUTILMEDIA...

 jika nak mengetahui tentang Dr dengan lebih dekat...jangan segan silu...follow la blog Dr Nottss....


tak rugi pun kalu korang follow blog Dr ni.. 

saya suka sokendeng blog Dr notts sebab saya suka tengok gambar-gambar Dr dekat oversea...

ya la saya nak pergi pun tak kesampaian..tengok gambarpun jadi la...

untuk pembakar semangat saya untuk jadi seperti Dr Notts...wah tinggi cita-cita saya ni kan..heheheheh


selama 14 minggu mengikuti kelas Sastera dalam Mutilmedia ini merakamkan seribu kenangan manis dan kenangan pahit yang tak akan saya lupakan...

Syukur dengan berkat kesabaran saya dan kumpulan MY TEAM dapat juga siapakan semua tugasan yang diberikan oleh DR...

tugasan yang di amanahkan oleh DR kami laksanakan dengan berkat kerjasama Kumpulan MY TEAM.


saya akui, kelas ini merupakan kelas yang lain dari yang lain. Ini disebabkan pelajar diterapkan dengan pendedahan ke arah praktikal berbanding teori. Namun, ia tetap satu pelajaran yang baru untuk saya.

 kali pertama kuliah, DR agak garang..hehehhe....tapi...orang kata..tak kenal maka tak cinta kan....hehhehe....

hakikatnya, DR seorang yang spoting. susah nak jumpa pensyarah seperti Dr..

sebab, kebanyakkan ramai pensyarah straigh. Dr lain dari yang lain...sifatnya yang tegas tapi baik.. dalam kelas saya tak rasa boring. 

sebab Dr suka buat pelajar ketawa termasuk saya. ewah-ewah saya ni memuji la pulak..hehhehe...bukan memuji tapi kenyataan macam ni la...hhehehe



apa yang kami pelajari ialah tentang sejarah/ latar belakang teknologi

masa ni DR menjelaskan tentang alat teknologi yang dicipta pada tahun 1943




kalu nak tahu, dulu dah ada komputer apple tau..hehheheh
ini gambar kumpulan MY TEAM semasa diberikan satu tugasan OUTDOOR...



apa yang saya dapat untuk kelas juga ini ialah saya mempelajari tentang asas-asas grafik. antara asas-asas grafik ialah:

1)mudah
2)warna
3) teks 
4)keseimbangan 
5) kesesuaian

DR telah memberikan amanah untuk kami terapkan asas grafik dalam satu tugasan.

gambar ini dirakamkan masa membuat tugasan untuk asas grafik.

bahan-bahan yang diperlukan seperti gam uhu, gunting, carter, majalah terpakai, mouintian board, penebuk lubang dan riben....


tengok bersepah Kumpulan MY TEAM ni buat kerja..kami diberikan masa selama sejam untuk disiapkan...



selain itu, Dr juga memberikan tugasan untuk siapkan satu majalah... kumpulan saya membuat keputusan 

untuk membuat majalah baju. pengalaman ini dapat dijadikan kenangan buat kami... dalam menyiapkan 

majalah ini, kami dapat mengetahui bahawa sesuatu majalah itu perlu ada teks, warna, lagi, iklan, dan sebagainya...


masing-masing bertukus lumus siapkan tugasan
antara komponen mutilmedia ialah
 1)teks
2)grafik
3)animasi
4)interaktiviti
5)audeo-bentuk bunyi contoh lagu
6)video
ini lah kumpulan saya~~~saya suka pink..itu sebab saya pakai pink..hehehe...eh-eh...apa kaitan dengan pink 

ni kan..hehehhehehetak la...saja nak bagitahu yang mana satu saya...yang belah kanan sekali fendi,elis, huda, 

hajar dan saya yang belah kiri sekali...

selain itu, kaumpulan kami diberikan tugasan untuk slide simpulan bahasa.. ni masa 

kejadian..hehehe..kumpulan kami pergi ke bukit exspo untuk membuat tentang simpulan bahasa. agak sukar 

juga la nak buat riaksi itu...
senyum sikit..hehehhehe
ini lak simpulan bahasa mendapat durian runtuh..hehehhe...kan untung kalu betul-betul dapat..hehehehe
ini lak masa gambar di ambil selepas pengambaran tentang "beg".

saya juga dapat mempelajari cara mengedit movie maker. nampak senang, tapi susah juga la...sebab ia leceh siket nak serasikan dengan suara dan lagu...
kenangan pahit yang saya tak akan lupakan ialah setiap hari rabu malam khamis, selepas solat isyak, kami 

berkumpul untuk siapkan movie maker sampai ke pagi..dari malam ke cerah. agak mengatuk juga la..tapi dah 

kami buat kerja last minute kan. terima lah padahnya.heheheheh...semua video kami sebanyak 5..jadi 5 kali la 
saya dan kumpulan MY TEAM tak tidur malam. ni masa video first..kami bermalam kat kafe nak 

siapkan...banyak main tu yang lambat siap..hehehhe...borak banyak sangat kan.hehehehhe...kerja tak mana..tu la lambat kot..hehehehhe


 masa buat pengambaran tentang spritt

ini lak masa edit video last pasal dekumentari...masa ni jam menunjukan pukul 2am..hhehehehehe...

masa lepas buat pengambaran untuk video pertama
MY TEAM BEST~~~~~~~~~~~~LOVE YOU ALL~~~~~UDA, HAJAR, ELIS JER..HEHEHEHE
Ni gambar masa buat pengambaran untuk isu pencemaran sampah sarap di satu flat kat area serdang....
ha...siapakah ini??cuba teka..hehhehe...dapat teka belanja air kosong jer la..hehehhe.....ni masa kat buat proses mengedit video...dia dah penat...biar dia tidur dulu..hehehehhehe


oh rumetku yang kurus..heheheh..jangan marah ya..ni gambar masa dalam kelas last tadi la...hehehhehehe...
ni pun gambar dalam kelas yang last tadi
sementara tunggu DR pulang dari meting, sempat lagi makeup kan.hehehehhehehe

 saya senyum sebab dah habis kelas..ehhehehhehe...
eh-eh..lupa lak nak cerita tentang kelas tutoria...cik hidayati yang menjadi tutur saya
 depan makmal masa nak masuk kelas tuturia...datang awal ya..heheehhehe

 oh ya..lupa lak..saya juga dapat mempelajari tentang cara-cara nak buat laman web sendiri..sekarang saya 

dah ada laman web saya sendiri...gambar kat atas ni menunjukan cik hidayati tentag ajar buat laman web...

 saya juga dah pandai buat kalendar sendiri. siapa nak tempah dengan saya boleh la..hehehehhe...em...dan 

banyak lagi la yang saya dapat dalam kursus Bahasa dalam mutimedia


saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dr kerana banyak memberi tunjuk ajar dalam subjek sastera dalam mutelmedia. saya juga meminta maaf jika ada tersalah silap saya sepanjang saya menghadiri kuliah Dr...

No comments:

Post a Comment