Wednesday, December 21, 2011

joran oh joran!!!!


Tidak  banyak pengalaman yang aku ada dalam bidang pekerjaan. Tapi aku ada pengalaman memancing.
Masa lepas SPM aku di tawarkan oleh kawan ayah aku untuk menjadi kerani dikedainya.

Mula-mula itu tak nak!!!!..

tapi aku fikir tentang kebosanan tunggu keputusan EXAM SPM 2006.

So aku pun mengisi masa lapang dengan bekerja di PERNIAGAAN EWAT sebuah kedai menjual alat joran. !1)Selama 3 bulan aku kerja kat sini.

Tempat kerja dekat jer dengan rumah aku. dalam 5minit jer kot.

Lepas 3bulan bekerja aku berhenti sebab mendapat surat kena pergi PLKN.

Yang peliknya bos aku siap nak naikan gaji semata-mata tak nak bagi aku berhenti. Al maklumla aku kan pekerja yang rajin..hehhehe



Lepas itu…aku sambung belajar  tingkatan 6 rendah…

2)masa cuti hujung tahun masa 6 rendah

sekali lagi bos  panggil aku untuk bekerja di kedainya.2 bulan aku kerja.
3)Masa habis exam STPM sekali lagi aku kerja dekat perniagaan ewatt ini.

asalnya aku tak nak masuk kerja kat situ sebab boring dengan tempat sama.

Tapi dah bos tawar naikkan gaji. Aku masuk la kerja…

5bulan kemudian aku behenti…masuk UPM

Aku ingatkan itu last aku kerja kat situ, rupanya tak,,,

4)setiap kali cuti sem aku masuk kerja kat alat joran ini sebagai kerani jualan. Daripada sem 1-4 aku mengisi masa cuti aku dengan kerja kat sini.


Pengalaman aku bekerja dekat sini amat banyak…

aku dah pandai menggunakan mesin, masukan tali dalam mesin…aku juga dapat mengenali brend2 mesin seperti Daiwa, Shimano, Abu Garcia, Rilex, dan banyak lagi la…mata kail, batu, joran, tasi, benang mesin, dan lain-lain lagi.

Yang kelakarnya aku pandai menggunakan semua ini atas darat jer..hahahha

Best juga kerja kat sini. Aku mendapat bonus setiap kali dapat coustmer yang beli barang alat joran yang. Lebih kurang pandai la jugak bodek pelanggan suruh beli alat joran yang mahal-mahal..
jahat aku ini kan..Hehhehehe.,…sebab iklan lebih-lebih tentang joran... Kadang-kadang tuu,,,ada pembeli yang datang nak bertanya harga jer,tapi bila aku iklan jer, terus si pembeli jadi beli alat joran..hehehhe
Kalu nak kira,,,banyak la yang aku nak bercerita tentang pengalaman ini, tapi nak cerita banyak-banyak pun takut korang boring baca panjang-panjang…...

 kat tempat kerja sini pun aku mengenali seseorang~~~em...sampai sekarang dia masih wujud dalam ingatanku..hahhhahaha....

tempat kerja sini juga dikenali tempat mencari jodoh..sebab ramai kerani kawin disebabkan pertemuan disini la..cuma aku jer tak!!!hahahhahaha...

 masa cuti semesta satu~~
 masa cuti semesta 3
 Tak kerja pun..main mesej jer..hahaha..bos dok dalam...aku curi tulang..hahahaha..
 walaupun kedai ni kecil..tapi ramai yang datang membeli sebab kedai ni menjual barang dengan harga berpatutan......
 posing dekat meja duit...hhehehhehehehhe
 semakin sihat cik nozi~~~~
rm55 satu...tak bebaloi ikan kecil jer tapi harga mahal...em..baik la beli ikan kat pasar..tapi..dah hobi dorang sanggup jer dorang membeli~~
 a




 ini member aku....dia dah tak kerja kat situ...dia kenal pakwe dia kat kedai ini la~~~
 masa sem 2 tak silap aku laaaaaaaaaaaaa.....kedai ni ada CCTV..nampak jer kecil,,tapi pasang CCTV gak...

 model mesin~~harga mesin ni dekat RM2ribu..sanggup dorang membeli~~~kalu aku la..baik la guna beli barang kemas kat bini ke~~~hahahahhaha

 ni masa tunggu keputusan STPM.....
 ni pun tunggu STPM..kurus jer seblum ni...em......

 haaa..........ni masa SPM...2006.....kurus jer masa ni....





No comments:

Post a Comment