Sunday, September 18, 2011

Tetamu Syawal


Tetamu syawal??? Em,,,syawal tahun ini tak ramai kawan-kawan aku yang bertandang ke pondok usang aku. mungkin kawan sibuk dengan hal masing-masing. Syawal tahun ini juga tak ada tetamu istimewa bagi aku. wahhh,,, rasa lain macam jer,, tetapi masih ada yang sudi datang beraya rumah aku. pada raya pertama “cik abang” adik aku datang beraya. Dalam pukul 4pm datang kat rumah.
inila gambar adik aku yang malu-malu. eleh..yang sebelah adik aku tu la pakwe dia...bakal adik ipar..hehhehe...boleh ke macam tu???boleh la kot. moga korang bahagia. masa kedatangan dorang ini la aku kenakan dorang abis-abisan. kesian..hehhehe...
jemputla makan kuih buatan kat kedai...hehheheh...



ni gambar aku curi masa gewe adik aku nak pergi jumpa umi kat dapur..berani dia g salam dengan umi..hehhehe..maklumla menantu..heehheheh


pada malam raya pertama lepas isyak kawan aku datang kat rumah. yang aku geram ya,,,dia tak bagitahu pasal dia nak bawa aweks dia. terkejut aku. kawan aku ini dok telosan kawan baik masa tingkatan 1 dan 2. masa dulu dia ketua darjah, aku pula penolong dia. teringat zaman dulu kala..hehheheh...

ni la gambar dorang. aweks dia napak budak tapi bila aku tanya umur berapa, dia cakap umur 23tahun. tapi dia tipu. dia umur dah 26 tahun. tua kan..hehhehe....yang si boy baru 22. eh2...cinta tak mengenal usia. perempuan ini sanggup datang dari terengganu semata-mata nak jumpa dengan si boy.

kak ini siap mandi kat rumah aku lagi...hehehhe.. kata nya letih nak balik ke ganu jauh. aku bagi kain tuala kat dia. lepas makan-makan. dorang balik

datang pula tetamu seterusnya.......


ini la tetamu yang di tunggu. my famly...pada malam ini rumah aku buat makan bakar ayam jer...hehhehe



ini lah AJK-AJK yang bahagian bakar ayam. aku lak bahagian tengok.hehehheheh



ini sanak-saudara aku. ramai kan..hehhehe


ni juga....

ini cerita raya pertama. raya kedua tunggu bersambung dalam kisah lain pula..


selamat hari raya maaf zahir batin.

No comments:

Post a Comment