Sunday, October 30, 2011

PERKARA YANG SUKAR UNTUK AKU LUPAKAN



dengar jer tajuk ini aku menjadi sakit hati. 
sakit hati menanggung peristiwa itu.
ada tak ubat nak merawat luka aku ini?? 
( siapa ada,ubat merawat luka hati sila hadir kehadapan)hahhahahah.
masih segar lagi dalam ingatan aku ini.
peristiwa ini amat pahit untuk aku telan. 
( siapa suruh telan kan)hehhehehe.. 

setiap orang ada peristiwa pahit dan manis. 
begitu la aku, yang pahit kelat pun ada, manis madu pun ada. hahahahahhaha....

peristiwa pahit sepahitnya!!!!!!eeeee geram nya aku!!!!!!!.....
..............................
####################
!!!!!!!!!!!!!!!!!

****************************

~~~~~~~~~~~~~

***************

^^^^^^^^^^^^^^^^^

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

??????????????????????

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ish!!!!!!!geram segeram nyer aku rasa

kenapa la mesti aku terima dugaan itu??
???????????
amat berat untuk aku pikul itu semua
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

macam mana la aku nak mulakan cerita ini yep~~~


sepatutnya aku tak boleh menceritakan hal ini dalam blog ini. 

TAPI

TAPI


TAPI
TAPI


(banyak tapi eh cik nozi ni..)



ok fine aku cerita.
peristiwa hitam ini berlaku pada 5 tahun yang lalu
tapi bagi aku ia masih segar dalam fikiran aku
bagaikan
 5minit yang lalu berlaku


masa itu aku Form 5
masa itu cuti sekolah
masa itu dalam rumah nenek ku
masa itu aku baru sampai kat kediaman nenek ku
masa itu aku aku tak tahu apa-apa
masa itu dia datang menghampiriku
masa itu aku hulurkan tangan aku bersalaman denganya
masa itu aku melemparkan senyuman
masa itu aku berbicara dengannya
masa itu kali pertama bersua setelah 2tahun tak bersua
masa itu aku menghormatinya
masa itu aku sayang padanya
masa itu aku kasih pada nya
masa itu aku anak nya
masa itu aku 
banyak sangat lak masa

5minit berlalu
dia menuju ke arah dapur

tapi aku masih setia
setia tengok TV la
tiba-tiba



tiba-tiba




tiba-tiba



ping!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!





bunyi itu menggangu aku.


bunyi seperti cawan atau barang dapur jatuh
aku masih diamkan diri

tak menghiraukan apa yang berlaku


sebab aku tak nak masuk campur
tapi....



tiba-tiba kedengaran namaku di sebut!!! 

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NORZIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

aku jadi takut..




kenapa mesti aku ha?????

aku bangkit dari dari tempat itu


air mata setia mengalir terjun bersama penderitaan aku

kata-kata hinaan itu semakin menguris hati aku hingga hari ini masih terluka malah belum sembuh lagi.

dari  peristiwa itu hingga ke hari ini!!!!!!!!!!!!!!!
aku hairan,
aku pelik, 
aku keliru, 
aku bingung,
aku tak tahu, 
aku tak pasti,
aku jadi tak tentu arah,
aku jadi benci,
aku jadi menyampah
aku jadi~~
aku jadi~~~~
aku jadi~~~











keluar mu dari rumah ini, aku benci mu, aku bukan ayah mu, aku tak nak tengok muka mu lagi disini


kata ini lah yang membuat aku terluka...aku tak tahu apa salahku...saat aku menulis blog ini air mata ku mengalir lagi..ya ALLAH kenapa harus aku terima dugaan yang amat berat sekali. apakah salahku ya ALLAH. aku tidak buat apa-apa pun kesalahan terhadap nya..tapi kenapa dia wat aku begini.

5minit sebelum kejadian ini, dia layan aku begitu  baik, tetapi selepas 5minit berlalu dia kedapur dan dari situ lah dia marah-marah aku dan teking-teking aku tapa aku tau apa salah aku yang sebenarnya.hingga ke hari ini aku masih lagi tidak mengtahui jawabpan kepada dia buat dan layan aku seperti itu.

tapi
aku tahu...itu semua dari hasutan bini muda muda mu!!! bini muda mu memang jahat, jahat, jahat, jahat, jahat, jahat,,,dan jahat sangat. dia menfitnah aku. sedangkan dia tak boleh pisahkan aku dengan darah dagingku sendiri. kenapa la jahat sangat? sedangkan kamu itu mak sepupu sendiri walupun kau mak tiri!!!!


dari saat itu la aku melangkah turun dari rumah
membawa luka yang paling dalam
membawa air mata
hingga ke hari ini aku masih ingat peristiwa itu

SEKARANG BUKTIKAN 
 Dulu aku di buang
                               Umpama sampah sarap
Dulu aku tidak di pandang
                          Umpama menjijikan
                          Dulu aku tidak di hargai   
                     Umpama tidak bernilai
                          Dulu aku tidak dikasihi
                                   Umpama tidak punya hati
                          Dulu aku tidak bermakna
                                 Umpama insan yang terhina
Oleh darah dagingku sendiri
Kerana perasaan iri
Dengan Isteri muda mu sendiri

Sekarang aku buktikan
Buktikan pada mu ayah
    Buktikan aku berjaya
                       Cacian itu menyutik semangatku
Dengan semangat menggunung

Harapan yang memuncak
Diiringi doa ibu
Akan ku pastikan
Kejayaan ditanganku.



ini salah satu kisah pahit ku yang sukar untuk ku lupakan. banyak lagi kisah pahit...kalu ada masa aku ceritakan nanti.
 
kisah manis pula tentang sidia....tunguuu dalam part 2




No comments:

Post a Comment